torsdag 5 juni 2014

På väg hem

Sitter på tåget. Tåget är sent. Har varit i Helsingborg och hälsat på hos pappa. Lr ja jag har bott hos pappa men mest hängt med bror Jonas och hans dotter Tova. Åkte bil ner med mamma förra torsdagen. Fast stannade till och sov en natt i Kallhäll i min ena fasters lägenhet. Var och hälsade på henne på Hospice. Var skönt att få se henne, att få höra henne, att få hålla hennes hand. Livet är sjukt orättvist. Hann träffa min kära vän Jennie som även hon bor i Kallhäll och som jag typ aldrig träffar nu för tiden. Reminder: Måste träffa Jennie oftare!
Har sen irrat runt mest i Hbg. Varit i Ullared och gjort av med lite pengar Reminder: Sluta vara så satans snål Ego! Dör du imorgon har du sparat dina pengar helt förgäves!
Det är något jag måste börja göra, sluta tänka så jävla mycket på allt och börja ta lite risker! Livet är för kort för att playa it safe all the time. Måste sluta stressa, börja leva. Har varit utan antidepressiva nu i ca 3månader. Sjukt jobbigt vissa dagar men jag kämpar på, som jag alltid gör. Vill se en framtid värd att leva för. Måste hitta den där inre styrkan som andra människor verkar ha. Måste skaffa ett jobb som får mig att vilja kliva upp på morgonen. En bättre tillvaro. Är helt lost in space

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar