söndag 2 mars 2014

Matmissbruk

Har så länge jag kan minnas haft en  hat/kärlek till mat. Mat är något jag belönar mig med samtidigt som jag straffar mig med den. Jag äter när jag är glad, ledsen, arg, besviken etc etc.  Mår dock alltid, och då menar jag alltid dåligt efter att jag använt den i ett av dessa två syften. Har alltid varit överviktig mer eller mindre. Kämpar dagligen med mitt psykiska mående samtidigt som jag måste kämpa med mina inre demoner som säger åt mig att mat är dåligt för mig. Vill kunna hitta en balans. Kämpar mig till gymmet flera dagar i veckan samt träffar en dietist. Men det sitter så djupt inrotat i mig att jag inte vet hur jag ska kunna få bort behovet av överätning samt hetsätning. Vill känna mig vacker och duglig..

I wish...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar